اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

بسته خبری پلیس| از دستگیری سارقان سیم و کابل برق تا کشف سوخت و کالای قاچاق در کرمان

در بسته خبری پلیس کرمان از کشف سوخت قاچاق، دستگیری سارقان سیم و کابل و دستگیری ۱۲ سارق با اعتراف به ۷۶ فقره سرقت می‌خوانید.

بسته خبری پلیس| از دستگیری سارقان سیم و کابل برق تا کشف سوخت و کالای قاچاق در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار عبدالرضا ناظری اظهار کرد: بنا به ضرورت مقابله بی‌امان با عاملان خرد و کلان قاچاق کالا، همزمان با ایام آغازین سومین ماه سال جاری طرحی با محوریت پلیس امنیت اقتصادی به اجرا در آمد.

وی افزود: در این طرح ۳ روزه در مجموع ۸۱ دستگاه خودروی سبک و سنگین حامل کالای غیرمجاز توقیف و در بازرسی از آنها و انبارهای مرتبط با آنان، انواع کالای قاچاق شامل فرآورده‌های نفتی، مواد غذایی، برخی از انواع کالاهای اساسی و پوشاک کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این اقلام را بیش از ۱۹۶ میلیارد و ۸۳۷  میلیون ریال برآورد کردند، بیان داشت: در این خصوص ۷۸ فقره پرونده برای بیش از ۸۳ متهم که قصد سودجویی با حمل و قاچاق انوع کالا را داشتند تشکیل و تحویل مراجع قضایی شدند.

عبور نافرجام ۵۸ هزار لیتر سوخت قاچاق از شهربابک

همچنین فرمانده انتظامی استان کرمان اظهار داشت: ماموران پلیس شهربابک با انجام اقدامات اطلاعاتی مشترک با ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان از ورود دو محموله  سوخت غیرمجاز به حوزه این شهرستان به مقصد مناطق جنوبی و در نهایت خروج آن ها از کشور مطلع شدند.

 وی افزود: در این رابطه ماموران پلیس آگاهی و کلانتری بخش"جوزم"شهربابک با استقرار چندین ساعته در محور شهربابک-بندرعباس تانکرهای مورد نظر را توقیف و محموله‌های 28 و 30 هزار لیتری گازوئیل غیر مجاز آن‌ها را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: این ۵۸ هزار لیتر گازوئیل خارج از شبکه قانونی توزیع سوخت که به‌صورت غیرمجاز از تهران بارگیری و به مقصد جنوب کشور در حال انتقال بودند به شرکت نفت منتقل و در این رابطه ۲ متهم که در صدد خروج غیرمجاز این محموله‌ها از کشور بودند، به مراجع قضایی معرفی شدند.

دستگیری عامل تقلب در انتقال ۲۹ هزار لیتر گازوئیل در سیرجان

سرهنگ مرتضی امیرسبتکی فرمانده انتظامی سیرجان نیز گفت: مأموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی هنگام کنترل خودروهای عبوری محور سیرجان-بندرعباس یک دستگاه کامیون نفتکش عبوری خالی با مدارک معتبر انتقال ۲۹ هزار لیتر گازوییل را متوقف کردند که مشخص شد به مقصد تربت حیدریه در حرکت بوده است.

وی افزود: در بررسی‌های بعدی و استعلام مدارک مشخص شد راننده این تانکر پس از بارگیری مجاز گازوییل از پالایشگاهی در هرمزگان به مقصد شهرستان تربت حیدریه، این محموله گازوئیل را به‌طور غیرمجاز به قیمت بالاتری فروخته و قصد داشته از طریق تعدادی از همدستانش، گازوییل‌های قاچاق دپو شده توسط آنان در مناطق شمالی کشور را جایگزین محموله اول خود کند و آنها را در تربت حیدریه تخلیه کند.

فرمانده انتظامی سیرجان با اشاره به ارزش چند میلیارد ریالی این محموله سوخت اظهار داشت: این متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد که تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سایر همدستانش ادامه دارد.

اعتراف به ۷۶ فقره سرقت در کرمان

 سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی وقوع چند مورد سرقت سیم‌های برق هوایی در نقاط مختلف شهر کرمان که منجر به وقوع خاموشی‌هایی در چندین نقطه شده بود، بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در این رابطه ماموران پایگاه پلیس آگاهی با بررسی میدانی مکان‌های وقوع سرقت تجهیزات برق‌رسانی و خاموشی‌های مکرر و انجام اقدامات اطلاعاتی بعدی به دست داشتن دو متهم در این سرقت‌ها پی برده و آنان را طی یک عملیات ضربتی در مخفیگاهی که برای دپوی اموال سرقتی ایجاد کرده بودند، دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: این متهمان در تحقیقات تکمیلی به انجام ۷۶ فقره سرقت سیم و تجهیزات انتقال نیرو به متراژ بیش از ۳ هزارو ۸۵۰ متر در نقاط مختلف شهر کرمان و روستاهای اطراف اقرار کردند و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

دستبند پلیس کرمان بر دستان سارقان سیم و کابل برق

 سرهنگ مهدی پورامینایی فرمانده انتظامی شهرستان کرمان نیز در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح شهر کرمان، پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان کرمان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران انتظامی شهرستان کرمان با تلاش مضاعف تیم‌های تجسس ضمن انجام تحقیقات گسترده موفق به دستگیری ۱۲نفر سارق و کشف ۷۷ فقره سرقت در این زمینه شدند.

شناسایی و دستگیری عاملان راه‌اندازی صفحه کراش در عنبرآباد

سرهنگ رضا فیروزبخت فرمانده انتظامی عنبرآباد اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی طی رصد و پایش فضای مجازی موفق به شناسایی یک صفحه نامناسب در پیام‌رسان روبیکا شدند که این صفحه اقدام به انتشار محتوای منافی عفت عمومی با مضمون کراش می‌کرد.

فرمانده انتظامی عنبرآباد تصریح کرد: کارشناسان سایبری این فرماندهی  طی اقدامات اطلاعاتی خود در مدت زمانی کوتاه موفق به شناسایی متهمان و عاملان ایجاد این صفحه شدند که در این رابطه 2 متهم با هماهنگی قضایی به مقر پلیس احضار و پس از اعتراف به اقدامات مجرمانه و تکمیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول